Roskilde ’12

Der er pt. 108 dage til Roskilde-Festival. Og hvor glæder jeg mig til det – jeg er (endnu) lidt skuffet over line-uppet. Det er som om, at der mangler en kunstner der VIRKELIG løfte showet.

Men det er jo bare min smag. – Ihvertfald er de nuværende kommende kunstnere bestemt heller ikke dårlige!

Jeg vil her komme med en liste med dem, jeg (personligt) ser mest frem til:

Rakim Mayers (bedre kendt som A$AP Rocky).

Jeg kunne sagtens se “Mr. Pretty Motherf*cker” indtage Roskildes mindre scener – som den OFWGKTA spillede på I sommers.

A$AP Rocky er en omgang flamboyant hiphop fra en selvbevidst fornyer af New York-hiphop. Gulddrengens sange tager brede svømmetag i illegal røg, voksede sportsvogne, Cristal, kvindelår og knitrende pengesedler.

LiveLoveA$AP slog A$AP Rockys potentiale fast hos den brede musikpresse, mixtapet rummer adskillige grunde til, at også du bør glæde dig til rapperens Roskilde-debut.

araabMUZIK

Mon han kan køre en hel koncert igennem, og holde energien oppe med hans MPC? (En avanceret trommepad/sampling-maskine). Jeg ser ihvertfald MEGET frem til hans perfomance.

araabMUZIK vil nok højst sandsynligt optræde, på en af de mindre scener

I kan lige få en forsmag på ham HER

Bon Iver. Behøver jeg at sige mere?

Hvis i endnu ikke kender Iver, kan i få en lækker forsmag på hans hit “Skinny Love” HER

Mac Miller.

På en bølge af mixtapes og Twitter-aktivitet har Mac Miller indtaget hiphoppens unge hof, hvor kammeraten Wiz Khalifa ligeledes troner.

Jeg kan næsten ikke udtrykke, hvor meget jeg glæder mig til at se ham. Jeg tror virkelig han kan holde en fest der er uforglemmelig!

Jeg kunne sagtens se ham på Arena (kapacitet til ca. 18.000).

Forestil jer denne her live: SMILE BACK

Wiz Khalifa.

Tilbagelænet og poppet hiphop.

Om han kommer på Orange eller Arena, er jeg faktisk i tvivl om. Jeg kunne sagtens se hits som “Black & Yellow”, “On My Level”, “Roll up” og andre på begge.

Én ting er dog sikkert. Det bliver en kæmpe fest! – Nøj, hvor jeg glæder mig.

Yelawolf.

Meget aggressiv sydstatshiphop.

En radmager country boy opflasket på Lynyrd Skynyrd, men med en aggressiv, bidsk og virtuos rapstil, som placerer ham lige så meget i selskab med Tech N9ne som med Eminem.

Han har kontrakt på sidstnævntes Shady Records, og sammenligningerne med denne pioner er uundgåelige.

Tag dog ikke fejl af Yelawolf. Hans musik hørmer af benzin, crunk, dope og white trash-attitude, så man ved, den er lavet af en vaskeægte Dixie.

Håber I kunne lide listen, og kom gerne med jeres favoritter (indtil videre)

Jeg vil op lave en opdateret liste, med nye kommende acts og hvem der skal spille på hvilke scener så I er helt opdateret!

Peace out!

One thought on “Roskilde ’12

  1. Pingback: Roskilde Festival 2012 – Spilleplanen | JustAblogkbh

Skriv et svar

